Молодіжний сезам для учнів 10-11 класу «Моя формула щасливого майбутнього»

22.04.2020

Молодіжний сезам для учнів 10-11 класу

«Моя формула щасливого майбутнього»

.

Мета: розкрити глибину розуміння поняття «щастя» кожного з учасників, формувати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професії і самостійного дорослого життя; виявити здібності учнів до запропонованих професій та загальних ціннісних орієнтирів у житті; сприяти формуванню особистісних якостей учнів: цілеспрямованості, ініціативності, розсудливості; розвивати творчі здібності учнів, пізнавальні інтереси старшокласників, розвивати здібності до самоаналізу; сприяти вихованню віри в себе і в свої можливості, розвитку творчої активності, наполегливості у досягненні мети.

Завдання: допомогти старшокласникам визначитися з вибором професії для свого майбутнього, сфери для самореалізації і навести орієнтири для створення сім’ї, вибору партнера по життю.

Обладнання: мультимедійна установка, ноутбук, презентація, вислови про щастя, ціннісні орієнтири записані на ватмані, ватмани для вправ, стікери, маркери.

Хід заняття


І. Вступна частина 

(Вчитель) Доброго дня! Я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність і чуйність, другими - сердечність і щирість, а згодом - доброта і милосердя. Ви завагалися? Чому? Тому, що ваші серця переповнені і одним, і другим, і третім. 

Я не випадково зупинила вас. Ви на хвилинку замислилися над чистими джерелами своєї душі. Переверніть, будь-ласка руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш друг? Це тепло його серця, його душі. 

Сідайте, будь ласка.

(Практичний психолог) Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді друге запитання: «Як часто ми дозволяємо собі бути щасливими?». Замислились? Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути. І нехай увесь світ зачекає!..

То ж сьогодні тема нашого заняття: «Моя формула щасливого майбутнього».

(Вчитель) Інформаційне повідомлення «Що таке щастя?». 

На запитання, що таке щастя, намагалися відповісти історики, письменники й філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок. 

«Прагнення до щастя - це прагнення прагнень», - писав Л. Фейєрбах.

 

Існують формули щастя, а саме:

1. Найщасливіша та людина, яка потрібна всім.

2. Щастя - у праці.

3. Щастя - коли ти маєш багато грошей.

4. Щастя в коханні.

5. Щастя в подоланні себе, самовдосконаленні.

6. Щастя - у дітях.

7. Якщо хочеш бути щасливим - будь ним.

Щастя - це відчуття цілковитого задоволення життям, глибокого вдоволення і безмежної радості, які може відчути будь-хто.

Усвідомлюючи свої особисті ціннісні орієнтири на щасливе майбутнє, людина займає своє місце у світі, розмірковує над сенсом і метою життєдіяльності. 

І сьогодні ми допоможемо вам створити власну формулу щасливого майбутнього.

ІІ. Вправа «Мікрофон» 

Хід вправи

Слово вчителя:

Вам пропонується назвати: 

1. Своє ім’я. 

2. Професію, яка вам подобається, або яку ви для себе обрали. 

Учасники по черзі презентують себе.

ІІІ. Гра «Професії» 

Слово практичного психолога:

Вибираючи професію, слід задаватися не тільки питаннями «що я хочу?» і «що я можу?», але й «що потрібно?». 

Потрібно враховувати потреби ринку праці у тих чи інших кадрах.

Гра «Професії» (Об’єднання учнів у групи за допомогою кольорових фішок.)

  • Завдання групам: Вам  потрібно скласти списки професій.

Перша група буде складати список «Найпрестижніші професії»; 

Друга група - «Забуті професії»;

Третя група - «Професії, які завжди потрібні»;

Четверта група - «Найвідважніші професії».

  • Презентація однієї з професій: 

Найпрестижніші: юрист, економіст, менеджер, топ-модель, телеведучий, журналіст, програміст, автослюсар, нафтовик, пластичний хірург.

Забуті професії: бондар, бортник,вівчар,гончар, дротар, золотар, коваль, кожум’яка.

Професії, які завжди потрібні: лікар, учитель, двірник, будівельник, водій, перукар, поліцейський, пекар, хлібороб, кухар, слюсар-сантехнік.

Найвідважніші: пожежник, каскадер, льотчик - випробувач, космонавт, рятувальник, сапер, шахтар.

IV. Вправа «Основний мотив твого вибору».

Мета вправи: допомагає розібратися у тому, що рухає людиною, коли вона обирає професію.

Необхідні матеріали: список з 16 основних мотивів кожному учаснику.

Хід вправи

Слово вчителя:

Одна із складових формули щасливого майбутнього - правильний вибір професії.

Вибір професійного шляху багато в чому визначає нашу долю.

Перед вами 16 мотивів, якими ми керуємося під час вибору своєї  майбутньої професії.

Ваше завдання – закреслити 8 з 16 мотивів, які до вас менше всього відносяться. 

У вас залишається 8 мотивів. 

Тепер закресліть ще 4 мотиви, які меншою мірою керують вами. 

У вас залишається 4 мотиви. 

А зараз потрібно виключити ще 2 менш важливих з чотирьох. 

І наостанок видаліть ще один з двох. У кожного залишився свій головний мотив вибору майбутньої професії. Озвучте його.

Список мотивів включає 16 фраз:

1. Можливість  отримати популярність, прославитися.

2. Можливість продовжувати сімейні традиції.

3. Можливість продовжувати навчання зі своїми товаришами.

4. Можливість  служити людям.

5. Заробіток.

6. Значення для економіки країни, громадське та державне значення професії.

7. Легкість  ходження на роботу.

8. Перспективність роботи.

9. Дозволяє проявити свої здібності.

10. Дозволяє спілкуватися з людьми.

11. Збагачує знаннями.

12. Різноманітна за змістом робота.

13. Романтичність, благородство професії.

14. Творчий характер праці, можливість робити відкриття.

15. Важка, складна професія.

16. Чиста, легка, спокійна робота.

Отже, таким чином ви визначили для себе, що буде вести вас до своєї мети.

Назвіть кожен учень мотив, який став для вас головним.

ІV. Мозковий штурм (Практичний психолог)

         Видатний психолог Р. С. Немов під ціннісними орієнтаціями розуміє те, що людина особливо цінує в житті, чому вона надає особливого, позитивного життєвого сенсу.

У кожного із нас свої життєві цінності. І зараз я пропоную вам заповнити ромашку «Цінності життя».



Давайте прочитаємо, які життєіві цінності ви обрали для себе.





V. Гра «Аукціон. Що ти обереш?» (Психолог

Перелік лотів до методики «Аукціон»

1.

Гарна квартира або  будинок 

(1 жетон)

Новий спортивний автомобіль

(1 жетон)

2.

Відпочинок в будь - якому куточку світу земної кулі з найкращим другом(2 жетони)

Наступна ступінь в успішній кар’єрі(2 жетони)

3.

Стрімка політична кар’єра 

(2 жетони)

Можливість постійного самовдосконалення( 2 жетони)

4.

Хороша освіта(2 жетони)

Підприємство, яке приносить великий прибуток (2 жетони)

5.

Здорова сім’я( 3 жетони)

Всесвітня слава(3 жетони)

6.

Чиста совість(2 жетони)

Успіх за всяку ціну(2 жетони)

7.

Матеріальний добробут

 (1 жетон)

Повага і визнання соратників і послідовників (1 жетон)

8.

Керувати і підкоряти 

(2 жетони)

Працювати в команді однодумців(2 жетони)

9.

Стрімка кар’єра завдяки випадку (2 жетони)

Поступове піднімання до успіху шляхом безперервного самовдосконалення (2 жетони)

10.

Сім додаткових років життя

(3 жетони)

Безболісна смерть, коли прийде час (3 жетони)

Хід вправи

Перед початком кожному з учасників вчитель роздає 10 жетонів і повідомляє про те, що в процесі гри жетони можна обміняти на той чи інший лот. Максимальна кількість лотів-10, але в них може бути різна вартість, тобто будуть лоти, ціна яких більша, ніж один жетон. Якщо учасник використає всі жетони, він вже нічого не зможе купити. В одному лоті на продаж одночасно виставляється 2 цінності. Учасник може вибрати одну з них чи нічого не купити. Назву того, що учасник готовий купити, він пише на жетоні і відкладає його вбік як вже використаний. Свій вибір треба робити швидко. Перехід до наступного лоту, означає, що попередній знятий з торгів.

Обговорення гри:

- Чи легко було зробити вибір?

- Чи завжди ваш вибір був правильним?

- Чи були сумніви у виборі саме того лоту?

- Якби ви знали кількість лотів, вам було б легше робити вибір?

- Що відчувають зараз, задоволені чи ні власними придбаннями?

Слово психолога:

Ситуації життєвого вибору дуже різноманітні і, дуже часто, непрості. Тому для кожної людини важливо вміти правильно розставляти пріоритети, правильно робити свій вибір і бути відповідальним за нього. 

Перегляньте ваші жетони. Чи все, що ви придбати, вам сподобалось?  Змінили б ви свій вибір, якби знали всі товари перед початком гри?

Це гра і ми можемо зіграти ще раз, а можемо змінити правила гри. А чи реально зробити це в житті? На жаль, ні. Тому треба серйозно  помислити над тим, до якого життя ви прагнете. І це, поряд з оцінкою своїх здібностей, нахилів, вивченням потреб сучасного ринку праці, повинно стати одним з важливих критеріїв у виборі свого професійного майбутнього та становленні себе як особистості в цілому.

VI. Вправа «Комплімент». (Практичний психолог)

Хід вправи. Учні стають у коло і розраховуються на перший - другий. Перші номери роблять крок  уперед і повертаються обличчям до других номерів. Пари з’єднують свої долоні і говорять один одному компліменти. Відтак ті, хто стоїть у внутрішньому колі, роблять крок вправо і з’єднують долоні з іншим учнем.

Слово вчителя:

Що вам більше сподобалося: отримувати  чи дарувати компліменти ?

Як ви почувались, коли одержували комплімент?

Чи приємно вам було чути комплімент у свою адресу?

Усі люблять компліменти, кожна людина прагне набути власної значущості. Це дуже важлива властивість людської природи - природне бажання людини бути оціненою як належить. Якби наші предки не мали такого прагнення, то не було б цивілізації.

Прагнення набути значущості робить людей ученими, музикантами, художниками, дизайнерами, письменниками, поетами.

Поряд з компліментами пліч-о-пліч ідуть слова підтримки.

Яке значення для кожної людини має підтримка?

Слова підтримки мають велику силу. Часто в складних життєвих ситуаціях або під час прийняття важливого рішення вони надають необхідний поштовх та впевненість у собі.

Чиї слова підтримки є для вас найціннішими?

Чи підтримка рідних необхідна для досягнення свої мети?

Стосунки в сім’ї створюють умови, в яких формується особистість, характер, моральні та духовні цінності людини.

Завдання кожної людини - побудувати сім’ю, в якій будуть виховуватися діти, які виростуть соціально активними, здоровими, мудрими, освіченими, культурними людьми високої моралі та духовних принципів.

Батьки повинні зробити все, щоб запобігти поширенню негативних наслідків розвитку суспільства. Ми добре знаємо, що від вибору напрямку діяльності людини, від її морально-психологічного стану, життєвих цінностей залежить розквіт чи занепад суспільства.


VII. (Вчитель) Колажі «Сучасна щаслива сім’я - це…» і «Шлях до улюбленої професії». Учні об’єднуються у дві команди і по черзі презентують свої колажі.

Вибір професії і подальша кар’єра беруть свій початок з сім’ї, в сім’ї маленька особистість отримує правильні життєві орієнтири, отримує якісну освіту і, найголовніше, відчуває за будь-яких обставин підтримку сім’ї.

Від того, наскільки правильно обраний життєвий шлях, залежить місце кожного з нас серед людей, задоволеність роботою, фізичне і психічне здоров’я, добробут сім’ї, щастя.

Недарма є вислів: «Щастя – це коли зранку хочеться йти на роботу, а ввечері - додому».

Життя - це шанс кожного.

Любов, милосердя, повага до людей, сила духу – ось ті основні цінності, що ними ви маєте запастися, вирушаючи в життєву дорогу і готуючись до великого іспиту. Якщо ви візьмете цей багаж із собою в життя, то перемога буде за вами. 

Кожен із нас, мандруючи життям, шукає свою формулу гідного майбутнього, в якому є місце …

VIII. ( Практичний психолог) Вправа «Лист до себе у майбутньому» ( 5 хв)

У листі учні пишуть що їх цікавить, які вони і якими хочуть бути в майбутньому. 

Якими ви себе бачите через 5-7 років: хто ви за професією, які у вас хобі, що ви вже маєте?

Через 5-7 років Я ____________________________________________

___________________________________________________________

Найбільше мені подобається___________________________________

___________________________________________________________

Мене цікавить_______________________________________________

___________________________________________________________

Я маю _____________________________________________________

___________________________________________________________

Я у захваті від_______________________________________________


IX.  (Вчитель  і  психолог) Гра  підсумкова : «Побажання» .

Подовжити фразу «Я бажаю тобі, і бажаю собі...».