Реалізація Концепції НУШ

 

         

 

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ТИВРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА  І-ІІІ СТУПЕНІВ С.СТРОЇНЦІ

 

Н А К А З

 

   від 12.04.2019 р.                            Строїнці                                           № 33                                                           

 

Про хід реалізації Концепції НУШ

 

   На виконання наказу Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 22.12.2018р. №621 «Про підсумки моніторингу стану реалізації основних положень Нової української школи», рішення колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 20.12.2018р. пр..№7 «Про стан реалізації основних положень Нової української школи», плану роботи Департаменту освіти і науки облдержадміністрації на 2019 рік, наказу Департаменту освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації від 25.03.2018 р. №203, наказу управління освіти молоді та спорту №99 від 05.04.2019 р. «Про моніторинг стану реалізації нового Державного стандарту початкової освіти в перших класах закладів загальної середньої освіти району», а також на виконання рішень педагогічної ради (протокол №6 від 04.04.2019 р.) та з метою забезпечення основних положень нового Державного стандарту початкової освіти, у навчальному закладі було здійснено моніторинг стану реалізації нового Державного стандарту початкової освіти в першому класі.

   Освітній процес у першому класі в 2018-2019 н.р. здійснюється за Законом України «Про освіту», Державним стандартом початкової освіти, Концепцією Нової української школи, освітніми програмами для 1 та  2-4 класів, складеними на основі Типових освітніх програм (наказ МОНУ №407 від 20.04.2018 р.). Освітні програми схвалені педагогічною радою школи (протокол №1 від 31.08.2018 р.) і затверджені керівником навчального закладу.

   Освітній процес здійснюється за документами МОНУ України, а також внутрішніми документами: наказ №88 від   31.08.2018 р.   «Про організацію                                                                                освітнього процесу на виконання вимог Концепції НУШ у навчальному закладі у 2018-2019 н.р.», наказ №160 від 29.12.2018 р. «Про адаптацію учнів 1 класу», наказ №24 від 21.04.2019 р. «Про затвердження заходів щодо підготовки здобувачів освіти до навчання у 1 класі 2019/2020 навчального року, відповідно до Концепції Нової української школи», наказ №33 від 12.04.2019 р. «Про хід реалізації Концепції НУШ».

    По питанню Нової української школи проводилися педагогічні ради: протокол №6 від 25.04.2018 р. «Про концептуальні засади реформування шкільної освіти в умовах Нової української школи»; протокол №1 від 31.08.2018 р. «Про діяльність педагогічного колективу школи крізь призму нового закону «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти, Концепції НУШ; протокол №6 від 04.04.2019 р. «Про нові професійні ролі та завдання сучасного вчителя в контексті Нової української школи».

   Питання Нової української школи розглядалися на нараді при директорові  від 02.10.2018 р. «Про організацію роботи по впровадженню в 1 класі вимог Концепції НУШ», на засіданнях методичного об'єднання учителів початкових класів: протокол №1 від 31.08.2018 р. «Опрацювання закону України «Про освіту» та Державного стандарту початкової освіти», протокол №2 від 29.10.2018 р. «Лего – як інструмент для навчання. Нові методики», протокол №3 від 04.01.2019 р. «Інтеграція в сучасній школі»,протокол №4 від 27.03.2019 р. «Інноваційні технології: пошуки і знахідки. Онлайн-освіта у Новій українській школі».

   Для реалізації Концепції НУШ у школі виділено приміщення для навчання учнів 1 класу, зроблено його ремонт, створено необхідний освітній простір. У класній кімнаті створено такі осередки:

-         осередок навчально-пізнавальної діяльності (стіл учителя, одномісні парти, телевізор, комп'ютер, принтер);

-         змінні тематичні осередки (дошка фліп-чарт, «Мій настрій», «Тема тижня», «Тема дня»);

-         осередок для гри (настільні ігри, лего…);

-         осередок для відпочинку (килим, подушки);

-         осередок художньо-творчої діяльності (стенд «Чарівні пензлики, талановиті пальчики»);

-         куточок живої природи ;

-         дитяча класна бібліотека (дерево «Буккросінг»).

    Освітній процес у 1 класі здійснює учитель Загородна А.В. Курси по підвищенню кваліфікації при КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» та онлайн-курси на платформі «ЕdEra» пройшла. У 1 класі навчається 17 учнів, на всіх заведено особові справи. У жовтні вчителькою заповнено свідоцтва досягнень кожного учня. Ведення класного журналу та календарного планування здійснюється згідно вимог. Учні навчаються за програмою  Б.Шияна.

   Освітня діяльність першокласників висвітлюється на осередку художньо-творчої діяльності, де учні вивішують всі свої роботи протягом тижня. Учителька 1 класу Загородна А.В. разом з вихователем ГПД  Позняковою Л.П. створюють портфоліо кожного першокласника, у яких розміщують роботи учнів.

Здійснюючи освітній процес у 1 класі, Загородна А.В. дотримується принципів Нової української школи. Учні вчаться працювати в команді, займаються дослідницькою діяльністю, навчання здійснюється через гру. Учителька вміло конструює навчальні заняття, інтегруючи навчальний матеріал, формує емоційний інтелект учнів та вміння спілкуватися, застосовує спонукальне оцінювання. Ефективно використовується лего з пізнавальною та навчальною метою. Учитель часто пропонує учням вибір, разом вони приймають правила, учитель уміє домовлятися з учнями, ефективно застосовує прийоми передбачення, ігнорування, заохочення, похвалу дій учнів та їх вчинків.  Максимально використовує можливості освітнього  середовища. Кожного дня з учнями проводяться ранові зустрічі, які сприяють формуванню освітньої спільноти учнів, займають певне місце в структурі тематичного дня, формують уміння учнів робити компліменти один одному та реагувати на них. З метою попередження втомлюваності учнів на кожному навчальному занятті проводяться фізкультхвилинки. Вони не тільки забезпечують рухову активність учнів, а й  сприяють формуванню позитивних емоцій і логічно вплітаються в тему дня.

Учителька ознайомила батьків зі зразком свідоцтва досягнень учнів, затвердженим МОН України. Проінформувала про те, що за бажанням, батьки можуть залишити свій коментар у свідоцтві, для цього, зустрітись з учителем і написати свої побажання на екземплярі, що зберігається в школі. Для оцінювання учнів використано чотирирівневу систему: «має значні успіхи», «демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя», «ще потребує уваги i допомоги»;

 З батьками учнів 1 класу проводилися батьківські збори, індивідуальні бесіди , анкетування, що допомагло учителю краще ознайомитися з психологічними особливостями учнів. Батьки одностайно висловлюють бажання учнів із задоволенням відвідувати навчальний заклад.

   Проте варто   проводити на свіжому повітрі не лише уроки фізкультури, а й інші навчальні заняття, досліджуючи територію школи. Недостатньо проводилося навчальних занять-екскурсій, уроків-інсценізацій, уроків-театралізацій. Виходячи з вище викладеного,   

 

НАКАЗУЮ:

1.Заступнику директора з НВР Фартушній Н.О.:

1.1.Забезпечити позитивну динаміку розвитку навчального закладу як відкритої інноваційної системи, орієнтованої на підготовку особистості учня, який володіє ключовими компетентностями та наскрізними лініями.

1.2. Виробити систему методичних дій і заходів, спрямованих на активізацію самоосвітньої діяльності вчителя, використання інноваційного потенціалу педагогів в умовах реформування системи освіти.

2.Учителю Загородній А.В.:

2.1. Продовжувати здійснювати освітній процес з учнями 1 класу згідно основних положень Концепції НУШ.

2.2. Здійснювати просвітницьку роботу з батьками здобувачів освіти з питань опрацювання з ними основних принципів Концепції НУШ.

 3.  Учителям початкових класів Мазур В.В., Барській І.І., Схабовській О.Ю.:

 3.1. Організувати взаємовідвідування навчальних занять в 1 класі.

 3.2. Застосовувати елементи НУШ на своїх навчальних заняттях.

 4.   Контроль за реалізацією Концепції НУШ в навчальному закладі покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Фартушну Н.О.

 

 

 

 

Директор школи                                         /В.П.Порохня/

 

З наказом ознайомлені:

1.Фартушна Н.А.

2.Загородна А.В.

3.Мазур В.В.

4. Барська І.І.

5. Схабовська О.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

до наказу № 99 від 05.04.2019 року 

 

 

 

СКЛАД

моніторингової групи з вивчення стану реалізації

основних положень Нової української школи,

нового Державного стандарту початкової освіти

в перших класах закладів загальної середньої освіти області

 

 

Жилінська Т.О. – методист районного методичного кабінету управління освіти, молоді та спорту Тиврівської РДА

 

Ольшевська Т.М. – заступник директора з навчально-виховної роботи Сутисківської спеціалізованої  школи-інтернат

 

Стеценко Н.Г. – заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Сутиски

 

Власюк І.М. - заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІІ ст. смт. Тиврів

 

Шакаєва Н.В. - заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ І-ІІ ст. с. Шершні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Додаток №1

                                                                         до наказу № 99 від 05.04.2019 року 

 

Пам’ятка  

для здійснення моніторингу

 

1.     Створення нового освітнього простору;

2.     Освітні програми початкової школи;

3.     Внутрішні документи (накази, протоколи педрад, протоколи нарад при директорові. протоколиМО вчителів початкової школи тощо) по питаннях НУШ;

4.     Ведення ділової документації ( особові справи, свідоцтва досягнень учнів, класні журнали, календарне планування тощо);

5.     Висвітлення в класі освітньої діяльністі першокласників;

6.     Проведення ранкових зустрічей