Про результати вивчення стану викладання предмету «Основи здоров’я» в 5-9 класах

 


                                                                            

         

 

УКРАЇНА

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ТИВРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА  І-ІІІ СТУПЕНІВ С.СТРОЇНЦІ

 

Н А К А З

 

    02.12.2019                                 Строїнці                                           № 144

 

  Про результати вивчення

  стану викладання предмету «Основи здоров’я»

   в 5-9 класах

        

   Відповідно перспективного плану роботи управління освіти, молоді та спорту,   плану роботи районного методичного кабінету на 2019-2020 навчальний рік, Перспективного плану школи на 2016-2020 роки та річного плану роботи школи,  з метою вивчення навчальних досягнень учнів з основ здоров'я  та  методики викладання даного предмету протягом жовтня - листопада 2019 року  заступником  була здійснена перевірка стану викладання предмету «Основи здоров’я».

         Предмет «Основи здоров’я» у 5-6 класах викладає Жук Лариса В’ячеславівна – учитель вищої кваліфікаційної категорії, присвоєної рішенням атестаційної комісії управління освіти Тиврівської РДА у 2014 році. У 2016 році Жук Л.В. підвищила кваліфікацію у КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти» на курсах практичних психологів за модульною системою навчання і захистила курсову роботу « Психологічний супровід дітей з інвалідністю». У 2018 році підвищила кваліфікацію у КВНЗ «Вінницька академія неперервної освіти»  на курсах учителів етики та християнської етики за модульною системою навчання і захистила курсову роботу «Творіть добро, щоб кращим став цей світ».  Педагогічний стаж –  34,5 роки.

Уроки  «Основи здоров'я» у 5-9 класах Жук Лариса В’ячеславівна  веде з 2017 року.       

   Учитель Жук Лариса В’ячеславівна активно займається самоосвітою. В 2017 році пройшла онлайн-курс МОНУ «Вчимося жити разом» та «Основи здоровꞌязбережувальної компетентності», має відповідні сертифікати

Вчителька     формує  в учнів свідоме  ставлення до життя, вчить їх   оволодівати основами здорового способу життя, навичками безпечної для життя і здоров`я поведінки.

Використовує  компетентнісний потенціал навчального предмету «Основи здоров`я», його внесок у формування ключових компетентностей, визначених Концепцією Нової української школи: спілкування державною мовою   математична компетентність; основні компетентності  у природничих науках і технологіях; інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість; соціальна  та громадянська  компетентності; обізнаність і самовираження у сфері культури; екологічна грамотність і здорове життя.

Втілює спільні для всіх навчальних предметів наскрізні змістові  лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність», спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях. 

 

Вчителька  працює за оновленими чинними навчальними програмами.

Клас

Назва навчальної програми, за якою здійснюється навчання

Рік видання навчальної програми

Кількість годин на тиждень, що фактично відведено програмою

5-9

 

 

Оновлена навчальна програма «Основи здоров'я» 5-9 класи, затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804

 

2017

 

 

1

 

 

    Лариса В’ячеславівна добре ознайомлена з навчальними програмами, методичними рекомендаціями щодо викладання основ здоров'я у поточному навчальному році, окремими нормативними документами з предмета, з методичними посібниками та передовим педагогічним досвідом педагогів району та області та реалізує  їх у практичній діяльності.

         Документація ведеться  згідно з вимогами,   навчально-матеріального забезпечення   викладання предмета задовільне,  учитель бере активну участь у роботі районного методичного об’єднання.   Перевірено рівень навчальних досягнень учнів 5-9 класів.

  Підручниками учні забезпечені на 100%.

Підручники, які використовуються

5 кл.

І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В. Страшко «Основи здоровꞌя» - «Алатон» 2018

6 кл.

І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В. Страшко «Основи здоровꞌя» - «Алатон» 2014

7 кл.

І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В. Страшко «Основи здоровꞌя» - «Алатон» 2015

8 кл.

І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В. Страшко «Основи здоровꞌя» - «Алатон» 2016

9 кл.

І.Д.Бех, Т.В.Воронцова, В.С.Пономаренко, С.В. Страшко «Основи здоровꞌя» - «Алатон» 2017

10 кл.

Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко «Захисти себе від ВІЛ», 2013

 

         Календарні плани складені учителем відповідно до діючої програми з урахуванням результатів аналізу і рекомендацій управління освіти, молоді та спорту Тиврівської РДА з питань травматизму учасників освітнього процесу, інформації про екстремальні ситуації, небезпечних соціальних процесів і явищ, які мали місце або можуть виникнути та негативно впливати на свідомість та поведінку учнів. На етапі підготовки календарного планування та підготовки до уроків педагог плідно співпрацює з учителями біології, хімії, фізики, фізичної культури, захисту Вітчизни з питань координації зусиль для оптимальних міжпредметних зв’язків.  У ході підготовки до уроків та в процесі їх проведення належна увага акцентується на розгляді найбільш актуальних питань, що виникають у повсякденному житті. Перш за все це розгляд проблем, пов’язаних із травмуванням і загибеллю дітей у дорожньо-транспортних пригодах, питань інфекційних захворювань (епідемії грипу, туберкульозу, кору, дифтерії, хворобами, які передаються статевим шляхом), правил поводження із вибухонебезпечними предметами,  що в кінцевому підсумку значно підвищує ефективність навчально-виховного процесу з навчального предмета.

         Розуміючи, що запорукою формування здорової особистості учня є взаєморозуміння, взаємоповага, толерантність, Лариса В’ячеславівна будує освітній процес з предмета на засадах творчого співробітництва, врахування думок школярів, що значно підвищує їхню пізнавальну активність, виховує працьовитість, відповідальність за свої вчинки та вчинки товаришів.

         Увага вчительки в процесі проведення занять зосереджена на використанні методів навчання, що ґрунтуються на активній участі всіх учнів: обговорення, мозковий штурм, рольові ігри, дискусії, розгляд і аналіз окремого випадку, екскурсії, робота в групах, розв’язання проблем, проведення квест-уроків. Учні залучаються до збору якої-небудь інформації, проведення її аналізу, виступів з повідомленнями, рефератами різної тематики.

         У процесі викладання курсу основна увага акцентується на розвитку життєвих навичок учнів: уміння приймати рішення, розв’язувати проблеми, творчо та критично мислити, спілкуватись, робити самооцінку та мати почуття гідності, протистояти негативному психологічному впливові, долати емоції та стрес, а також розвивати співчуття і відчуття себе як громадянина. Лейтмотивом під час викладання предмета є наголошення на дотриманні здорового способу життя та практична, активна, щоденна й поступальна дія учнів за правилами й вимогами збереження життя й зміцнення здоров’я.

         «Основи здоров’я» вивчають 74 учні 5-9 класів  

Результати виконаних практичних та тестових робіт:

Класи

К-сть учнів

Тема

Рівень навчальних досягнень

Якісний показник

Висо кий

Достатній

Середній

Початковий

5

16

Тематичне тестування «Здоровꞌя людини»

5

6

5

-

68,75%

6

15

Тематичне тестування «Здоровꞌя людини. Фізична складова здоровꞌя»

2

9

4

-

73,3%

7

12

Практична робота «Оцінювання ризиків щоденного життя»

4

7

1

-

91,6%

8

19

Практична робота «Моделювання ситуацій рятування людей під час повені»

2

9

8

-

57,9%

9

14

Практична робота «Визначення цілей та плани у різних сферах життя»

3

3

6

 

50%

                 

Об’єктом оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров’я є знання, вміння та навички, правила поведінки учнів у життєвих ситуаціях, емоційно-ціннісне ставлення до навколишньої дійсності. Учителем позитивно оцінюється кожен крок  учня, спрямований на опанування навичок здорового способу життя, його позитивна спрямованість до ведення такого способу життя, практичні дії, які він виконує при відпрацюванні кожної теми.

У закладі освіти постійно проводиться позакласна робота здоровꞌязбережувальної тематики. На виконання Закону України «Про дорожній рух» в закладі освіти щорічно в листопаді і квітні проходять Тижні безпеки учасників дорожнього руху та Тижні безпеки життєдіяльності, під час яких проводиться ряд заходів,  спрямованих на вивчення, закріплення знань учнів та вихованців з безпечної поведінки в побуті, на вулиці, дорозі, Правил дорожнього руху.

Відповідно до тематики Тижнів класними керівниками  школи в співпраці з учителем основ здоровꞌя Жук Ларисою В’ячеславівною були проведені різнопланові заходи;

-         Виховні години «Цифри і факти. Безпека на дорогах», «Розумники й розумниці знають мову вулиці», «Вивчай і знай правила дорожнього руху» (Жук В. А. Голодюк М. С. , Приходько Н. В..);

-         Компꞌютерна гра «Дорога до школи» (кл. керівник Петрик О. А..);

-         Брейн-ринг «Знаємо, вивчаємо, виконуємо» (Жук Л. В. Жук В. А.);

-         Конкурс малюнків «Намалюй знаки», «Безпека починається зі звички», «Наш друг – Світлофор Моргайлик», «Дотримуйся Правил дорожнього руху»               (учитель образотворчого мистецтва Мотрук В. М . та класні керівники 1-4 класів)

-         практичні заняття з правил дорожнього руху «Безпека на дорозі – безпека життя», «Знай і виконуй правила дорожнього руху», «Азбука безпечної дороги», «Вулиці нашого села», «Правила переходу вулиці після висадки з транспорту», «Переведи малюка через дорогу» (учителька основ здоровꞌя Жук Л. В., учитель біології Жук В. А.).

Учитель основ здоров’я Жук Л.В. очолює проект «Життя людини- найвища цінність» за Програмою «Школа сприяння здоров’ю». Кожного року учасники проекту беруть участь у районному конкурсі агітбригад « Молодь обирає здоров’я»

  Так 2017 року , агітбригада « Паросток»  посіла 2 місце, 2018 -  агітбригада           « Титани» -3 місце,   2017 р.  агітбригада « Рятівники» (ДЮП) - 2 місце

2018 р.  агітбригада « 101 і крапка» (ДЮП) - 3 місце.

Спостереження за роботою учнів на уроках, співбесіди, проведені з ними, переконливо доводять, що у більшої частини школярів сформовані навички здорового способу життя, догляду за тілом, попередження найпоширеніших соматичних та інфекційних захворювань, травматизму, нещасних випадків, запобігання захворюванням, що передаються статевим шляхом.

Анкетування, проведене  з учнями старших класів,, засвідчило середній рівень соціальної адаптації учнів, їхньої підготовки до дорослого життя та професійного самовизначення.

У деякої частини учнів   переконання щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного, психічного та духовного потенціалу людини  залишаються недостатньо стійкими.

Виходячи з вище викладеного,

 

НАКАЗУЮ:

1.Стан викладання предметів «основи здоров’я» у 5-9 класах вважати достатнім  

2.        Учительці основ здоров’я Жук Л. В.:

2.1.         Шляхом викладання інтегрованого предмету «Основи здоров’я» реалізувати одне із найважливіших завдань сучасної школи – навчити дітей берегти та зміцнювати своє здоров’я, виховувати у них навички безпечної поведінки.

2.2.         Формувати в дітей стійкі переконання щодо пріоритету здоров’я як основної умови реалізації фізичного психічного, соціального та духовного потенціалу людини з урахуванням її індивідуальних особливостей.

2.3.         Навчати учнів методам самооцінки і контролю стану і рівня здоров’я протягом усіх років навчання; розвивати життєві навички учнів, спрямовані на заохочення вести здоровий спосіб життя.

2.4.         Практикувати виступи на батьківських класних зборах, що стосуються питань збереження та зміцнення здоров’я дітей.

3.           Керівникові ШМО учителів   точних наук та предметів природничого циклу Жуку В.А. опрацювати питання стану викладання предмета «Основи здоров’я» на засіданні ШМО у січні 2020 р.

4.        Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з НВР Фартушну Н.О.

 

Директор школи                                    /В.П.Порохня/

З наказом ознайомлені

1.Фартушна Н.О.

2.Жук Л.В.