батьки, вчителі повільні діти

27.05

Повільні діти

Розлад - недостатньо сильне слово, щоб описати ваші почуття, коли дошкільник цілих півгодини шукає свої черевики, або вашому семирічному синові не вдається приступитися до виконання домашнього завдання, тому що він ніяк не може відшукати свій олівець і зошит, і, нарешті, одинадцятирічний дитина змушує чекати весь шкільний автобус, щоранку, незалежно від того, скільки разів ви сказали йому: "Сьогодні ти вийдеш із будинку вчасно". 


І, проте, приступи люті, благання й нагадування не вирішують цю проблему - доходять висновку фахівці. Звичайно за повільними, схожими на черепашачі, рухами вашої дитини ховається якийсь зміст. Догадайтеся, що він хоче сказати, - проблема наполовину вирішена. От деякі пропозиції, який можна скористатися. 

Визнайте, що таке поводження може бути нормальним. Гаяння часу є нормальним періодом у розвитку дитини. Так що іноді вам найкраще заспокоїтися й прийняти це як належне. Поводження дитини, напевно, зміниться в міру того, як він повзрослеет. Але навіть старші діти мають потребу в нагадуваннях або спонукальному мотиві. 


Навчите дитини стежити за годинниками Дошкільники не зовсім уважаються згодом, тому безглуздо підганяти їх, тому що вам потрібно бути десь вчасно. Як тільки діти довідаються в першому або другому класі, як визначати час, стає простіше переконати їх робити всі вчасно. Потрібно навчити дитини визначати час по годинниках, потім перевірити разом правильність визначення, і після цього він буде краще розуміти, до якого часу вам потрібно, щоб щось було зроблено. 


Переривайте дитини лише в тому випадку, коли це необхідно. Ніхто на нашій планеті не любить, щоб його переривали, і проте, цілий день ми перериваємо гри дітей, щоб змусити їх зробити те, що ми вважаємо потрібним. Коли дитина пручається тому, що його переривають, ми помилково називаємо це копанням. Замість того, щоб раптово переривати заняття дитини, заздалегідь попередите його так, щоб він був готовий до зміни діяльності. Наприклад, ви можете сказати: "Через п'ять хвилин настав час виключати телевізор і йти вечеряти". 


Хвалите дитини за швидкість і ефективність Говорите: "От добре!" - коли дитина робить щось швидко. Хвалите дитини за все, що він робить ефективно й без копання. На той час, коли дитині виконується дев'ять або десять років, вона розуміє значення того. як бути організованим, і тоді ви можете почати хвалити його й за це. Деякі діти добре реагують, коли ви говорите: "Відмінно задумано!". 


Застосовуйте систему зірочок Купите кольорові зірочки й календар з більшими рамками. Потім використайте ці зірочки як нагороду за гарне поводження. Якщо ваша дитина регулярно копається зі своєю домашньою роботою, поясните йому, наприклад, що відтепер за кожний день, коли він робить свою домашню роботу швидко, на календарі буде ставитися зірочка. Домовитеся, що після того, як набереться певна кількість зірочок, дитина одержить нагороду. 


Намалюйте щасливі обличчя Для дошкільників, які ще не вміють читати, намалюйте або виріжте картинки завдань, які потрібно виконати. Потім приклейте "усміхнену пичку" поруч із картинкою, що відповідає виконаному завданню. Позитивний підхід діє найкраще. 


Виражайте позитивні емоції. Дитина, що ледве пересуває ноги, може дійсно одержувати від батьків більше уваги за повільність, чим за ефективне виконання завдань. Увага, що приділяє дитині, може бути негативн або позитивним, уважає він. Діти реагують не на характер уваги, а скоріше на його інтенсивність. Іншими словами, якщо ви скажете: "Смотри-ка, ти прийшов додому вчасно", це всього трієчка по шкалі уваги (хоча й позитивного). Однак, якщо ви кричите на дитину: "Мені набридло, що ти завжди спізнюєшся!", - це вже вісімка по шкалі уваги (хоча цього разу негативного). От чому так важливо виражати багато позитивної уваги. 


Може бути, ваша дитина намагається щось сказати вам. Якщо ваша дитина шкільного віку постійно копається, може створитися враження, що він робить це навмисно, щоб викликати у вас роздратування. Не виключено, що саме таким і є намір дитини. Вам належить подумати про зміст такого поводження. Може бути, вашій дитині не подобається якесь заняття й він намагається якось відтягнути його? І своїм поводженням пояснити вам це? Ми приймаємо масу рішень за наших дітей і в результаті вони часто почувають себе безпомічними. Якщо відбуваються часті сутички, де випробовується, чия воля візьме гору - ваша або дитини - подумайте про те, чи може він приймати рішення самостійно в інших областях життя. Якщо він решил. що якась конкретна справа йому не по душі, може бути, найкраще дозволити йому відмовитися від нього, чим примушувати продовжувати його виконання, коли він наполегливо копається. 


Нехай це буде ясно. З'ясуєте, може бути, вашій дитині незрозуміло, що він повинен робити. Зробіть ваші побажання абсолютно ясними для нього. З більше дорослою дитиною ви можете сісти й прямо написати розклад на тиждень. Таким чином, як ви самі, так і дитина, будете точно знати, коли потрібно виконати яке завдання. 


Уникайте ярликів Дуже просто віднести дитини до категорії ледачих або з уповільненою реакцією. Ярлик приліплюється й тоді, коли ви робите такі заяви як: "Ти ніколи не буваєш готів вчасно" або "Ти завжди спізнюєшся". Такі штампи закріплюються. Замість цього звертайтеся з дитиною, немов ви очікуєте від нього, що він все зробить і буде вчасно там, де потрібно