БЛОКИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

27.04.2020

БЛОКИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ :

 1. Розвиток слухового сприймання:

 1.1. Мовлення 1.2. Немовленнєві звучання 

2. Формування вимови

 2.1. Мовленнєве дихання 

2.2. Голос 

2.3. Звуки та їх поєднання у словах, фразах

 2.4. Дотримання правил орфоепії у словах та словосполученнях

 3. Розвиток слухової уваги, слухової пам’яті, мобільності тощо.

 ЗМІСТОВІ НАПРЯМИ: 

1. 1.- слова, словосполучення, фрази, для організації навчальної діяльності (який у тебе настрій? Ти готовий працювати? Я вмикаю запис голосу, а ти слухаєш та ін..); - слова, словосполучення, фрази, що стосуються вивчення тематичного програмного матеріалу; - складоритмічний аспект мовлення (вірші, текст пісні); - прозові тексти. 

1.2. - голоси людей (популярних артистів чи діячів; однокласників та ін..) - вокально-інструментальна і хорова музика різних народів; - танцювальні ритми (вальс, полька, сучасні ритми); - фрагменти з популярних опер чи мелодії пісень.

 2.1. - рухливий наголос під час зміни форми слова (рука - руки, нога – ноги та ін..); 36 - розмовний темп під час читання, розповіді на пам’ять, переказування; - відтворення всіх видів інтонації під час діалогу. 

2.3. - закріплення правильної вимови у словах і фразах споріднених за артикуляцією голосних звуків (а-е, и-е, а-о, і-и), приголосних (носових і ротових: м-б, м'-б ', м-п, м'-п', н-д, н'-д ', н-т, н'-т'; свистячих і шиплячих: з-ш, з-ж, з-щ, ч-ц; дзвінких і глухих: б-п, д-т, гк, з-с, ж-ш, в-ф; злитих і щілинних ц-с, ч-щ; злитих і проривних ц-т, чт; твердих і м'яких ф-фь, т-ть, п-пь та ін..); - вимова йотованих (як злиття звуків: йа, йе, йу, йі; на початку слова; після голосних і після апострофа; через наголос на другому звукові; м’якість попереднього приголосного). 

2.4. - вимова африкат-дж- і –дз- як один звук ( дзеркало, дзвінок, джміль, джерело, бджола, дзьоб, дзенькати, дзиґа, кукурудза, сиджу, ходжу, нагороджений, , попередження та ін..). -вимова звукосполучень, які виникли в результаті збігу приголосних префікса та кореня (підживлення, підберезовик,надзвичайний, надмірний та ін..) - вимова приголосних з, ц, с у суфіксах -зьк-, -цьк-, -ськ- (ризький, запорізький, український, сільський, товариський, чумацький, козацький та ін..) - закінченнях дієслів у результаті асиміляції звукосполучення -ться, - шся (робиться, називається, розіб’єшся, нап’єшся та ін..) у мовленні та на письмі; - випадіння приголосного (честь -чесний, радість - радісний, виїзд - виїзний, проїзд - проїзний та ін..) у мовленні та на письмі. 37 - асиміляція у мовленні та на письмі (зміна, уподібнення звуків у мовленнєвому потоці під впливом наступного чи попереднього звука) 3. - розвиток слухової уваги, слухової пам’яті, координації рук і очей, мобільності тощо (у тому числі засвоєння нових видів діяльності та переключення на інші у процесі сенсорної інтеграції). 

ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО УМІНЬ УЧНІВ:

 Сприймає знайомий за змістом мовленнєвий матеріал для організації навчальної діяльності заняття; програмний матеріал, що стосується навчання сприймання на слух мовленнєвих і не мовленнєвих звучань; відтворює паузи під час виокремлення синтагм у процесі читання, розповіді на пам’ять; відтворює логічний наголос у процесі читання, розповіді на пам’ять; відтворює рухливий наголос під час зміни форми слова; відтворює розмовний темп під час читання, розповіді на пам’ять та всі інтонаційні аспекти, у тому числі й під час діалогу; розпізнає голоси (популярних артистів чи діячів; однокласників та ін..); розпізнає вокально-інструментальну і хорову музику різних народів (японська, індійська, італійська, іспанська та ін..); розпізнає танцювальні ритми (вальс, полька, сучасні ритми) та фрагменти з популярних опер;. дотримується правильної звуковимови закріплених звуків та їх поєднань у словах і фразах поза заняттям; правильно вимовляє закріплені слова, словосполучення, фрази поза заняттям; дотримується закріплених правил орфоепії у словах і фразах під час мовлення. 38 ДОДАТОК Алгоритм визначення теми заняття та формулювання завдань педагогічної діяльності з розвитку слухового сприймання та формування вимови (РСС та ФВ)

 ВИБІР ТЕМИ :

 • повязаний з організацією заняття (наприклад: "У школі", "Поведінка", "Я - учень" тощо)

 • пов’язаний з навчальним предметом (темою чи текстом, що вивчалися на уроці) 

• повязаний з особливостями стану слухової функції, власне психофізичним розвитком учня (індивідуальна тема) 39 

ФОРМУЛЮВАННЯ ЗАВДАННЬ ДО ЗАНЯТТЯ:

 РСС етап формування слухових уявлень (розрізнення, упізнавання чи розпізнавання) спосіб сприймання (з опорою на слухове чи слухозорове сприймання;) слухомовленнєвий матеріал для заняття (слова, фрази, речення; шуми, голоси тощо) Наприклад: формувати вміння сприймати на слух розмовно-побутові фрази; розвивати вміння розрізняти трискладові слова на слух; розвивати уміння упізнавати на слух фрази з тексту по темі заняття та інше. ФВ етап постановки вимовної навички (постановка, автоматизація, диференціація,закріплення) звук чи звуки фонетична позиція (для голосних – на початку, в середині, у кінці слова; для приголосних – прямая чи зворотня; поєднання з іншими приголосними) мовленнєвий матеріал ( слово – словосполучення – фраза). мовленнєве дихання, голос Наприклад: автоматизація звуку М в поєднанні з голосними у словах і словосполученнях; диференціація звуків Т і 

 № Темазаняття Завдання до РСС та ФВ Зміст (видиробіт і видимовле ннєвоїдіял ьності ) Слухомовленнє вийматеріал 

Кіль кість годин 

Примітки I півріччя