«Психологічна підготовка до ЗНО»

23.04.2020

«Психологічна підготовка до ЗНО»

Заняття з елементами психологічного тренінгу  для учнів 11-го класу.


Мета занять: профілактика стресів, відпрацювання з учнями навичок психологічної підготовки до іспитів, підвищення їх упевненості в собі, у своїх силах при складанні іспитів, ЗНО.

Завдання: навчання випускників способів релаксації і зняття емоційної та фізичної напруги; підвищення протистояння стресу; навчання способів вольової мобілізації і підтримки робочого самопочуття в ході підготовки до іспитів; навчання прийомів активного запам'ятовування.

Використані методи: дискусії, міні-лекції, тренінгові вправи.

Умови проведення : клас чи будь-яке інше просторе приміщення; стільці; дошка , аркуші ватману; фломастери; старі газети; ручки і зошити для записів учнями інфориації, отриманої в ході міні лекцій; пам'ятки по міні-лекціях для учнів; свічка й сірники (для завершальної вправи).

Учасники: учні 11-го класу

Тематичне планування:

Тема заняття

Тривалість заняття

Пам'ять та прийоми запам’ятовування

Методи запам’ятовування текстів

45 хв.

Методи активного запам'ятовування

45 хв.

Прийоми вольової мобілізації

45 хв.

Прийоми релаксації та зняття напруги

45 хв.


Заняття 1. Пам'ять і прийоми запам'ятовування. Методи роботи з текстом.

Мета заняття: знайомство з характеристиками пам'яті людини, навчання роботи з текстами, навчання прийомів запам'ятовування, відпрацювання отриманих навиків.

Вступ (5 хв).

Повідомлення про цілі й теми занять (5 хвилин)

Зовнішнє незалежне оцінювання — це звичайний іспит, але заснований на тестових технологіях. Оскільки така форма іспиту є новою, потрібна додаткова підготовка всіх його учасників. У ході занять ми з вами спробуємо набути деяких навичок, які стануть у нагоді при підготовці й складанні як ЗНО, так і випускних та вступних іспитів.

Ситуація складання іспиту для всіх учнів однакова, а переживає її й поводиться в ній кожен по-різному. З чим це пов'язано? Звичайно, багато в чому з тим, як ви вивчили матеріал, наскільки добре знаєте той або інший предмет, наскільки впевнені у своїх силах. Іноді буває так: ви дійсно добре вивчили матеріал, і раптом на іспиті виникає відчуття, що все забули, у голові кружляться якісь уривки думок, сильно калатає серце. Для того, щоб цього не відбулося, ви повинні навчитися долати свій страх, навчитися прийомів мобілізації та концентрації.

До ЗНО учні запам'ятовують багато текстового матеріалу, формул, графіків, правил. Дуже важливо зрозуміти, який спосіб запам'ятовування підходить кожному з вас, як можна допомогти собі запам'ятати те, що зазвичай запам'ятовується силоміць.

Наші заняття будуть присвячені психологічній підготовці до іспитів. Сподіваюся, що знання, отримані в ході занять, допоможуть вам успішніше пройти всі випробування на випускних іспитах. Звичайно, не всіма запропонованими прийомами користуватиметься кожен із Вас, але Ви зможете їх спробувати й обрати ті, які підходять Вам більш за все.     

Вправа1. Поділ класу на підгрупи (5 хв.) 

Для того, щоб робота з усім класом проходила більш ефективно, ведучий ділить всіх учнів на підгрупи.Поділ можна провести двома способами:

     а) за умови сильного класу, де відносини між учнями рівні, можна розділити клас з урахуванням побажань самих учнів.

Якщо Ви хочете розділити групу на 4 підгрупи, викликається 4 добровольців з числа учнів, якщо на 5 підгруп- 5 добровольців і т.д.

      Ведучий задає питання добровольцеві: « Кого б ви взяли з собою в похід?». Добровольці вибирають по одній людині у свою команду.Тим , кого вибрали, задається наступне питання: «Кому б ви  довірили нести рюкзак?»,

 Інші запитання ведучий може придумати сам, а може  скористатися наступними: «З ким би ви поділилися яблуком?», «Кому би довірили свою таємницю?».

      Якщо залишається кілька людей, яких не вибрали, можна запропунувати їм самим визначити команду, в якій вони хотіли б працювати.

       б) якщо клас «різнорівневих»  за знань і можливостей, в класі є явні угрупування, то доцільно використовувати авторитарний варіант поділу класу на підгрупи.

        У цьому випадку учням вручаються кольорові картки з шпилькою, у кожної групи свій колір карток.

        Картки вручаються таким чином, щоб групи вийшли рівними по силам, в одну групу увійшли учні з різних угрупувань класу.