Використання стратегії «Ромашка Блума»

29.04.2020

Використання стратегії «Ромашка Блума»


  Метод «Ромашка Блума» або ж «Ромашка питань» допомаже навчити дітей формувати питання, спрямованні на вирішення проблеми. «Ромашка Блума» сприяє розвитку критичного мислення, підвищенню пізнавальної активності, створенню зони пошуку можливих альтернатив.

Метод володіє наступними пріоритетами:

-сприяє отриманню нової інформації і уточнення наявної;

-визначенню і формування проблеми;

-допомагає підказати відповідь, налаштувати свідомість і емоції співрозмовника на певний лад, краще розібратися в ситуації;

-розвиває дослідницьку культуру (вміння планувати дослідження, фіксувати інформацію, виділяти головне і другорядне);

-дає можливість «запускати» пізнавальну діяльність, спрямовану на вирішення проблеми, зняття деякої невизначеності.

  На уроках читання я з дітьми користуємося дидактичним  матеріалом «Ромашка Блума».

  На пелюстках пропонуються варіанти запитань, які повинні  придумати діти.

1.Прості запитання(буквальні): Що…? Коли…? Як…? 

2.Пояснюючі запитання(на витлумачення):Чому...? 

3.Творчі запитання(на перетворення): Що зміниться якщо…? Як  ви гадаєте…? Що було б якби…?

4.Практичні запитання(застосування наявних знань): Як можна використати…?Як би ви вчинили…?

5.Уточнюючі запитання(аналітичні):Тобто, ви вважаєте, що… 

Якщо я правильно вас зрозумів, то …

6.Оцінювальні запитання(запитання на оцінку):  Чому це добре(погано)…?  

Яке ваше ставлення  до …?

Цей метод урізноманітнює урок, активізує пізнавальну діяльність моїх вихованців.